Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

ΤΑ ΑΝΘΟΪΑΜΑΤΑ ΜΠΑΧ

ΤΑ ΑΝΘΟΪΑΜΑΤΑ  ΜΠΑΧ
Οι 39 σύμμαχοι στη ζωή μας

Τι μπορούν να κάνουν τα άνθη στο ανθρώπινο σώμα

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Ο Θεός προίκισε την φύση πλουσιοπάροχα για να μπορεί ο άνθρωπος να ζει με υγεία, αγάπη, ευτυχία και αρμονία. Στη φύση μπορεί να ξαναβρεί ο άνθρωπος την ισορροπία και την ζωντάνια που έχασε εξαιτίας  του λανθασμένου τρόπου  ζωής. Ο Ήλιος , η γη , το νερό και ο αέρας με τους άπειρους συνδυασμούς τους δημιουργούν ζωή και εναποθέτουν σε αυτή τις δυνάμεις τους. Στα άνθη που φυτρώνουν στην εξοχή, στα βουνά και  στα ποτάμια, ο Θεός έχει δώσει θεραπευτικές δυνάμεις και ιδιότητες που δύσκολα ο ανθρώπινος νους μπορεί να συλλάβει το μεγαλείο τους. Αιώνες τώρα έχουν βοηθήσει τους ανθρώπους  με τις ευεργετικές τους ιδιότητες να επανακτήσουν την υγεία κα την χαρά της ζωής. Μέσα από τον Μπαχ ο Θεός έδωσε αυτή την θεραπευτική μέθοδο στους ανθρώπους για τους βοηθήσει να πετύχουν την αρμονία μεταξύ νου, σώματος και ψυχής η οποία δίνει ουσιαστικά την χαρά και την ομορφιά στην ζωή και τους βοηθάει να αναπτύξουν όλο το δυναμικό και την δημιουργικότητα τους..    (¨Ατμαν Νιτυανάντα)

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Τα ΑΝΘΟΪΑΜΑΤΑ BACH αποτελούν ένα σημαντικό σύστημα θε­ραπείας το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί παγκοσμίως, αφ' ότου καθιε­ρώθηκε το 1936. Τα Ιάματα παρασκευάζονται με φυσική μέθοδο, είναι απολύτως ασφαλή, και παιδιά σε όλο τον κόσμο έχουν απο­κομίσει τεράστια οφέλη από τις επιδράσεις τους.
Τα Ιάματα ανακαλύφθηκαν απ' τον Δρ. Edward Bach, έναν για­τρό που έχαιρε μεγάλης εκτίμησης στη Harley Street, στο Λονδίνο. Αφού ολοκλήρωσε την εξειδίκευσή του το 1912, αφιέρωσε τη ζω­ή του στην αναζήτηση ενός συστήματος θεραπείας το οποίο θα ή­ταν ασφαλές, απλό στη χρήση, και δεν θα παρουσίαζε παρενέργει­ες. Η έρευνά του τον οδήγησε στη βακτηριολογία, την ανοσολογία και την ομοιοπαθητική. Έχοντας, όμως, πραγματοποιήσει εξονυχι­στική μελέτη της ανθρώπινης φύσης στη διάρκεια της σταδιοδρο­μίας του, είχε πλέον πειστεί ότι ένα νέο σύστημα θεραπείας βρί­σκεται στην ίδια τη Φύση, ένα σύστημα θεραπείας το οποίο θα ε­πανέφερε τη φυσική ισορροπία και θα θεράπευε τη σύγκρουση α­νάμεσα στο σώμα, το νου και το πνεύμα, την οποία και θεωρούσε ως την πραγματική αιτία της σωματικής και ψυχικής δυσαρμονίας. Ένα σύστημα που θα ανακούφιζε τον πόνο θεραπεύοντας το άτομο και όχι την ασθένεια, την αιτία κι όχι το αποτέλεσμα.
Ο Δρ Bach
Ο Δρ Bach εγκατέλειψε τα ιατρικά του καθήκοντα το 1930 και στράφηκε στην έρευνα των ιαματικών φυτών της υπαίθρου. Ένα προς ένα, ανακάλυψε 38 ακίνδυνα ιάματα, το καθένα παρασκευα­σμένο από διαφορετικό φυτό, εκτός από ένα το οποίο παρασκευά­ζεται από το νερό μιας φυσικής ιαματικής πηγής. Έξι χρόνια χρειά­στηκαν για την ολοκλήρωση της ανακάλυψης, στη διάρκεια των οποίων βίωσε μια σειρά ψυχικών καταστάσεων και κάποιες φορές σωματικών συμπτωμάτων, σχετικών με την κατανόηση των ιαμα­τικών ιδιοτήτων κάθε φυτού. Η διαδικασία αυτή υπήρξε κάποιες φορές ένα επίπονο ταξίδι, όμως ένα ταξίδι για το οποίο ένιωθε προ­νομιούχος που το βίωνε, επειδή τον κατέστησε τελικά ικανό να προσφέρει στην ανθρωπότητα εκείνο που πραγματικά επιθυμούσε να προσφέρει - πνευματική γαλήνη, ευτυχία και υγεία
Κάθε ίαμα ενδείκνυται για διαφορετικό συναίσθημα, διάθεση ή προσωπικότητα, και επειδή στο σύνολό τους καλύπτουν όλες τις ψυχικές καταστάσεις, είτε ξεχωριστά είτε σε συνδυασμό, τα ιάμα­τα αποτελούν ένα διαχρονικό σύστημα θεραπείας που θα προσφέ­ρει βοήθεια στον καθένα, ανεξάρτητα απ' τη γεωγραφική περιοχή που κατοικεί ή την εποχή που γεννήθηκε. Η κοινωνία και ο ρυθμός της ζωής αλλάζουν με το πέρασμα του χρόνου, αλλά η ανθρώπινη φύση παραμένει η ίδια και είναι ακριβώς αυτό, η συναισθηματική ψυχοσύνθεση, για το οποίο προορίζονται τα ιάματα.
Το 1934 ο Δρ. Bach έφτιαξε το σπίτι του στο χωριό Sotwell της κομητείας της Οξφόρδης και έζησε σε ένα μικρό αγροτόσπιτο που ονόμασε Mount Vemon, όπου το έργο του συνεχίστηκε και μετά τον θάνατό του. Επειδή γνώριζε ακριβώς πότε είχε αρχίσει το έργο του και τι έπρεπε να κάνει, γνώριζε ακριβώς και πότε είχε ολοκλη­ρωθεί. Έτσι, όταν ήρθε η ώρα δημοσιοποίησε το έργο του, ζητώ­ντας από τους έμπιστους συναδέλφους του και φίλους, τη Nora Weeks και τον Victor Bullen, να διασφαλίσουν ότι θα παραμείνει ανέπαφο ως ένα καθαυτό σύστημα θεραπείας. Έκτοτε, οι επιθυμίες του έχουν γίνει σεβαστές στο Mount Vemon, διασφαλίζοντας τη σωστή και προσεκτική παρασκευή των Ανθοϊαμάτων Bach καθώς και τη διατήρηση του γνωρίσματος της αγνότητας και της απλότη­τας στο σύνολο του έργου.


ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΣΕ ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΑΝΘΟΪΑΜΑΤΑ

ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΟΥ ΜΠΑΧ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΑΦΗΣΕ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ Ο ΔΡ. ΜΠΑΧ


ΠΩΣ Ο ΔΡ. ΜΠΑΧ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ – ΗΤΑΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ Ή ΑΛΛΗ ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΘΟΔΟΣ;

Υπήρχε προφανώς η ανάγκη για έρευνα και κάποιο πειραματι­σμό (στον εαυτό του) τον πρώτο καιρό - οι γνώσεις του για τα φυτά από την Ομοιοπαθητική, η μελέτη της Φύσης και κυρίως η μεγάλη του ευαισθησία και ενόραση του δείξανε το δρόμο για την ανακάλυψη των 19 πρώτων Ιαμάτων. Αργότερα, στα τελευ­ταία 2 χρόνια της ζωής του, αφού είχε εγκατασταθεί στο Mount Vemon, ανακάλυψε τα 19 τελευταία Ιάματα - μόνο που, σ' αυτή την περίοδο, άρχισε να υποφέρει από διανοητικές αγωνίες (α­κραίες σε μερικές περιπτώσεις) και από επακόλουθες σωματικές ανησυχίες (αποτέλεσμα της διανοητικής πίεσης) πριν να βρει το αντίστοιχο Ίαμα. Ο Δρ. Μπαχ ήταν από την ίδια πάστα με τον Παστέρ ή τον Χάνεμανν, άνθρωποι που είχαν το κουράγιο να γίνουν πρωτοπόροι στην ανεύρεση της θεραπείας κάποιας νόσου ή πάθησης. Στην περίπτωση του Δρ. Μπαχ, υπήρχε ίσως μια μικρή διαφορά, στο ότι τις διανοητικές καταστάσεις δεν μπορεί, όπως στην περίπτωση των δηλητηρίων ή μικροβίων, να τις επιβάλει κανείς στον εαυτό του και να τον "μολύνει" – έτσι έπρεπε η "μόλυνση" να προέλθει από κάποια "άλλη πηγή" και αυτό θα μπορούσε να σημαίνει μόνο: από κάποιο "Ανώτερο ε­πίπεδο". Έτσι δεδομένης της κατάστασης, οδηγείτο μετά στην α­νεύρεση της θεραπείας.

Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΜΠΑΧ

Η λέξη κλειδί του Δρ. Μπαχ ήταν η 'Απλότητα'. Η τελειωτική κατάταξη των ιαμάτων του και οι εφαρμοσμένες νοητικές απο­κλίσεις τους παρουσιάστηκαν από αυτόν με τέτοιο τρόπο, ώστε άνθρωποι οποιουδήποτε επιπέδου να είναι ικανοί, χωρίς φόβο ή σύγχυση να καταλάβουν πλήρως τις ανακαλύψεις του, και (ίσως ακόμα πιο σημαντικό), να μπορέσουν να κάνουν διάγνωση για τους εαυτούς τους και φίλους τους με απόλυτη ασφάλεια.
Η σωστή χρήση της λέξης απλότητα έχει λανθασμένα ερμηνευ­τεί από μερικούς ότι σημαίνει 'ασήμαντο ή παιδιάστικο'. Φρά­σεις όπως "υψηλοί οραματισμοί", "βαθύτερη αντίληψη" εκφρά­ζονται σε κάποιους κύκλους για να πείσουν τους άλλους ότι κά­ποια νεώτερη αντίληψη ή βελτιωμένη μέθοδος διάγνωσης ανα­μενόταν από καιρό - τίποτα δεν είναι πιο ανακριβές. Ο Δρ. Μπαχ προέβλεψε ότι αυτή η μέθοδος θεραπείας θα είναι "η ια­τρική του μέλλοντος" - μία δυνατότητα η οποία μόλις τώρα αρ­χίζει ν' αναγνωρίζεται πλήρως, έτσι οποιοσδήποτε υπαινιγμός ότι είναι ξεπερασμένη ή ώριμη για εκ νέου πειραματισμού ς εί­ναι παραπλανητική. Παρ' όλο που μπορεί να υπάρξουν πολλές νέες ασθένειες και επίσης δύσκολες συνθήκες ζωής - αυτά έ­χουν συμβεί σε κάθε γενιά - η φύση του ανθρώπου παραμένει ί­δια. Οι άνθρωποι ακόμα φοβούνται και μισούν, γίνονται ανυπό­μονοι και μνησίκακοι, απελπίζονται και αγχώνονται έτσι όπως έκαναν και προ αμνημονεύτων χρόνων. Η σωματική μας υγεία εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τις διά­φορες καταστάσεις της ζωής μας. Μία αρνητική αντιμετώπιση θα επηρεάσει και το σώμα και τα γεγονότα στην ζωή μας, όπως ο Ιώβ συνειδητοποίησε, όταν είπε "Αυτό που φοβόμουν, αυτό μου συνέβη". Έτσι τα 38 Ιάματα του Μπαχ είναι για όλες τις εποχές. Ο φόβος για το AIDS σήμερα δεν είναι διαφορετικός από αυτόν για την ΔΙΦΤΕΡΙΤΙΔΑ στην δεκαετία του 1930.
Ο Δρ. Μπάχ ήταν αναμφίβολα μια πολύ ανεπτυγμένη ψυχή, γι’ αυτόν απλότητα σήμαινες την πιο αγνή απ’ όλες τις απόψεις αντιπροσωπεύοντας τον πυρήνα όλης της τελειότητας και κατανόησης, απαλλαγμένη από περιπλοκές ή δόγματα.


 Η φιλοσοφία του Δρ. Μπαχ βασίζεται στην αρχή ότι αν μπορέσου­με να είμαστε ο εαυτός μας και να κάνουμε αυτό που μας ευχαριστεί, τότε όχι μόνο θα αδράξουμε τα πλεονεκτήματα μιας ικανοποι­ητικής και ολοκληρωμένης ζωής, αλλά θα είμαστε και κύριοι της μοίρας μας. Το προηγούμενο απόσπασμα επεξηγεί τον τρόπο που η αθωότητα ενός παιδιού, αν παραμείνει ανενόχλητη, θ' ανθίσει και θα παράγει όλες τις θετικές πλευρές της ζωής, αλλά και πώς, αντί­θετα, μπορούμε πολύ εύκολα να υπονομεύσουμε ή να καταπνίξου­με αυτή την χωρίς αναστολές ελευθερία και την πραγματική ουσία του στόχου αν επιτρέψουμε στα αρνητικά συναισθήματα να κυρι­αρχήσουν. Ευτυχία, επομένως, σημαίνει να ζήσουμε τη ζωή μας, όντας αληθινοί στις πεποιθήσεις μας. Αν κάνουμε εκείνο που μας λένε οι άλλοι, ή αν ζούμε κι εργαζόμαστε σύμφωνα με τις επιθυμί­ες κάποιου άλλου, σημαίνει ότι ζούμε τη δική του ζωή, όχι τη δική μας, και όπως συνέβη με το παιδί που έχασε το ενδιαφέρον για τη ζωγραφιά του, η ίδια η ζωή καταντάει βαρετή κι αδιάφορη, και ως αποτέλεσμα, η υγεία κι η ευτυχία μας μπορούν τόσο εύκολα να κλονιστούν. Τα Ιάματα του Μπαχ προσφέρουν ένα ήπιο μέσο ανακούφισης της αρνητικής συμπεριφοράς και επειδή παρασκευάζονται από λουλούδια και δέντρα, που κανένα απ' αυτά δεν έχει οποιαδήποτε δηλητηριώδη ιδιότητα, αποτελούν ένα αβλαβές σύστημα θεραπεί­ας που δεν προκαλεί εθισμό ή εξάρτηση. Υπάρχει περίπτωση κά­ποιος ν' αναρωτηθεί πώς κάτι τόσο απλό μπορεί να προσφέρει τόσα αξιοσημείωτα οφέλη, αλλά το καθετί στη φύση έχει τον δικό του ιδιαίτερο ρόλο στις σπουδαίες λειτουργίες της ζωής. Υπάρχουν πολλά ομοιοπαθητικά, φυτικά και συμβατικά φάρμακα που παρά­γονται από φυτά όπως και τα Ανθοϊάματα Μπαχ τα οποία διακρίνονται, βεβαίως, από ιδιαίτερες ιαματικές ιδιότητες. Κάποια φάρμα­κα καταπολεμούν τις σωματικές διαταραχές. Τα Ανθοϊάματα Μπαχ θεραπεύουν την προσωπικότητα και τις ψυχικές αναστατώσεις, ό­πως είναι η ανυπομονησία, ο φόβος και η λύπη. Ο Δρ. Μπαχ πί­στευε πως οι αρνητικές καταστάσεις όπως αυτές, είναι κυρίως υ­πεύθυνες για τις ασθένειες, οπότε και θεωρούσε ζωτικής σημασί­ας τη θεραπεία της βαθύτερης αιτίας.
Τα Ιάματα, επομένως, επιλέγονται ανάλογα με τη διάθεση και την προσωπικότητα του ατόμου, μια προσέγγιση η οποία επαναφέ­ρει ομαλά την εσωτερική ισορροπία προσφέροντας στο σώμα την ελευθερία να ξεκινήσει την δική του φυσική θεραπεία.


ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΑ ΙΑΜΑΤΑ;

Μια τέτοια ερώτηση έχει απαντηθεί πολλές φορές με διαφορετι­κούς τρόπους ανάλογα το επί μέρους ενδιαφέρον και την ασχο­λία αυτού που ρωτάει. Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι με υψηλόβαθμό επίγνωσης είναι βέβαιοι ότι η Ζωή είναι μια ενότητα ­ενότητα του Ανώτερου Εαυτού, του νου και του σώματος, και η εξασφάλιση μιας σταθερότητας ή ισορροπίας που να περιβάλλει και τα τρία αυτά στοιχεία, θα επιτρέψει στο σώμα (εκ κατα­σκευής η τελειότερη θεραπευτική μηχανή) να κάνει την δουλειά του σωστά. Όταν υπάρχει δυσαρμονία τότε ανοίγει η είσοδος στις ασθένειες, στην αδυναμία, στην κατάθλιψη, Κ.Ο.Κ. Ο σκο­πός των ιαμάτων είναι να επαναφέρουν αυτή τη φυσική ισορρο­πία για άλλη μια φορά, ώστε το άτομο να μπορέσει να προοδεύ­σει σ' όλες τις διαστάσεις του προορισμού του. Μερικές ψυχές, εντούτοις, μπορεί να νοιώσουν ότι η επίγνωσή τους δεν έχει αναπτυχθεί τόσο όσο η επίγνωση άλλων - αυτό δεν μπορεί να επιβληθεί με τη βία, γιατί η πρόοδος σε τέτοια πράγματα εξαρ­τάται από το επίπεδο της εξέλιξης του καθενός. Όλοι μας έχου­με φθάσει στο επίπεδο της δικής μας πνευματικής ανάπτυξης και δεν μπορούμε να προχωρ11σουμε παραπέρα αν τα σημερινά διδάγματα και εμπειρίες μας δεν γίνουν σε βάθος κατανοητά (το κατ' ουσία αντικείμενο της παρούσας μας ενσάρκωσης).
Η καλύτερη απάντηση που μπορεί να σκεφτεί κανείς, είναι αυτή που έδωσε ο Δρ. Μπαχ σε μια του ομιλία στο South port το 1934. Είπε: 'Ή δράση αυτών των Ιαμάτων είναι να ανεβάσουν τις δονήσεις μας και να ανοίξουν τους διαύλους μας για να δε­χθούμε τον Πνευματικό μας Εαυτό, έτσι ώστε να πλημμυρίσου­με τη φύση μας με τις επί μέρους αρετές που έχει ανάγκη και να απομακρύνουμε τα ελαττώματα που μας προκαλούν πόνο. Έχουν τη δυνατότητα, όπως μια όμορφη μουσική ή οτιδήποτε που μας ανυψώνει και μας δίνει έμπνευση, να εξυψώσουν την ίδια τη φύση μας, και να μας φέρουν πιο κοντά στην ψυχή μας, και έτσι να μας γεμίσουν από γαλήνη και να μας απαλλάξουν από τα βάσανά μας. Θεραπεύουν, όχι πολεμώντας την ασθένεια, αλλά πλημμυρίζοντας το σώμα μας με τις πανέμορφες δονήσεις της Υψηλότερης μας Φύσης, στην παρουσία της οποίας η ασθέ­νεια λιώνει όπως το χιόνι στη λιακάδα".


ΤΑ ΙΑΜΑΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΝ ΕΘΙΣΜΟ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ;

Η απάντηση είναι ΟΧΙ και στις δύο περιπτώσεις. Μπορούν να τα πάρουν άτομα κάθε ηλικίας και δεν υπάρχει κίνδυνος από υπερβολική δόση ή παρενέργειες. Ακόμη και αν γίνει λάθος επιλογή, δεν προξενείτε καμία βλάβη.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΔΥΟ ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΙΑΜΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ – ΑΣΦΑΛΩΣ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΑ;

Πολλές φορές έχει ειπωθεί ότι η απλότητα αυτού του έργου μπερδεύει τους επαγγελματίες, και ο κόσμος έχει την τάση να ψάχνει να βρει κάτι που είναι ανύπαρκτο. Αμφισβητεί κανείς τη θρεπτική αξία του λάχανου; Το ζέσταμα του σώματός μας από τη φωτιά όταν έχουμε κρυώσει, ή την αναζωογονητική δροσιά του αέρα σε πνιγηρό περιβάλλον; - τέτοια πράγματα τα θεωρού­με δεδομένα και δεν τα ψάχνουμε καθόλου. Έτσι, με την ίδια λογική, θα πρέπει να γίνει αποδεκτή και η θεραπευτική ιδιότητα ενός φυτού, χωρίς καμία αμφιβολία. Η Φύση μάς παρέχει τον αέρα που αναπνέουμε, την τροφή που τρώμε, την ίδια την ουσία της ζωής - ποιος λοιπόν μπορεί να αρνηθεί ότι πρέπει να μας πα­ρέχει και τα μέσα για να θεραπευθούμε! Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η αρχική ουσία για όλα σχεδόν τα φάρμακα προέρχεται από φυτικές ουσίες - άρα δεν πρέπει να μας παραξενεύουν οι θερα­πευτικές ιδιότητες των αγριολούλουδων.


ΤΑ ΙΑΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΠΑΧ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ Ή ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ;

Αν κάποιος πρέπει να διαλέξει, τότε σίγουρα θα τα χαρακτήριζε συμπληρωματικά, απλά διότι μπορούν να ληφθούν παράλληλα ή σαν συμπλήρωμα σε άλλες μορφές θεραπείας, είτε είναι ο­μοιοπαθητική είτε Αλλοπαθητική. (Εδώ εμπεριέχεται μια απά­ντηση και στην επόμενη ερώτηση).

ΤΑ ΙΑΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΠΑΧ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ;

Όχι ... διότι ενεργούν στο νοητικό/ πνευματικό επίπεδο και δεν επηρεάζονται από άλλες σωματικές θεραπείες - στην πραγματι­κότητα επιταχύνουν την ανάρρωση αντιμετωπίζοντας την ψυχογενή πλευρά της ασθένειας, πράγμα που έχει άμεση σχέση με την πραγματική αιτία!

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΜΕ ΙΑΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΠΑΧ;

Παρά την κάποια ευπάθεια ορισμένων Ομοιοπαθητικών φαρμά­κων, πολλοί ομοιοπαθητικοί γιατροί συνιστούν Ιάματα Μπαχ. Τα Ιάματα Μπαχ δεν επηρεάζουν, ούτε και επηρεάζονται από οποιαδήποτε άλλη μορφή φαρμακευτικής αγωγής.

ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΠΑΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝΟΣΙΑ Ή ΝΑ ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ ΤΑ ΙΑΜΑΤΑ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗ;

Η απάντηση είναι πολύ απλή - ΟΧ!. Όταν παίρνουμε φάρμακα το σώμα δημιουργεί κάποιο βαθμό ανεκτικότητας βάσει μιας φυσιολογικής ρυθμιστικής διαδικασίας, ο οποίος αυξάνει όταν φθάσουμε το κατώφλι ανεκτικότητας ... κατά παρόμοιο τρόπο δημιουργούνται αντισώματα για να αντιμετωπίσουν ξένους οργανισμούς (δηλ, μικρόβια). Καμία απολύτως ανάγκη δεν υπάρ­χει να δημιουργήσει το σώμα κάποιο σύστημα άμυνας όταν παίρνουμε ιάματα Μπάχ. Ακόμη δεν δημιουργούν εθισμό, ίσα ίσα το αντίθετο συμβαίνει, αφού, σ' αντίθεση με ό,τι έχει δοκι­μάσει κανείς μέχρι τώρα, αναπτύσσεται περισσότερη δύναμη και αυτοπεποίθηση και, έτσι, η ανάγκη για τα Ιάματα μειώνεται- έχουν δημιουργική και όχι καταστροφική δράση (αναπτύσ­σουν αντί να καταστρέφουν), και σίγουρα δεν είναι καταπραϋ­ντικά.


ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΥΠΕΦΕΡΑΝ ΑΠΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΦΟΥ ΠΗΡΑΝ ΙΑΜΑΤΑ – ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΑΥΤΟ;

Πρώτα απ' όλα είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι τα Ιάματα δεν δημιουργούν καμία αντίθετη κατάσταση. Αν ένα άτομο α­ναπτύξει κάποιο είδος ερεθισμού για παράδειγμα, τότε αυτό, ό­σον αφορά τα Ιάματα Μπαχ μπορεί να είναι ένα θετικό βήμα, α­ντιπροσωπεύοντας την κάθαρση (αποβολή) τοξινών από το σύ­στημα. Το ίδιο θα ισχύσει και για καταστάσεις του νου που μπορεί να φανούν στο ασθενή, ότι είναι 'εντελώς ξένες στις συ­νήθεις διαδικασίες και μορφές σκέψης'. Κάποιοι άνθρωποι θά­βουν ορισμένα συναισθήματα στο υποσυνείδητό τους - δεν τους αρέσει κάποια συγκεκριμένη σκέψη που βιώνουν και την κατα­πίνουν διανοητικά - έτσι το μάθημα που διδάσκει ένα τέτοιο συ­ναίσθημα δεν έχει κερδισθεί πλήρως. Έτσι, είναι λογικό, ότι πριν' αρχίσει να λειτουργεί οποιαδήποτε θεραπεία, πρέπει να ολο­κληρωθεί η κάθαρση και άρα οι τοξίνες και τα βαθιά ριζωμένα συναισθήματα πρέπει να κυκλοφορήσουν μέσα στον οργανισμό και μετά να αποβληθούν από το σύστημα, ένα 'αποτέλεσμα' που δεν θα πρέπει να διαρκεί πολύ. Αυτό είναι μια ανακούφιση ευπρόσδεκτη. Συχνά λέγεται ότι 'δεν μπορείς να αποβάλλεις κά­τι που δεν είναι ήδη εκεί' ή 'δεν μπορείς να ανακατέψεις μια λασπωμένη γούρνα χωρίς να 'ρθει η λάσπη στην επιφάνεια'.
Ένα σημείο που πρέπει να εκτιμάται είναι ότι κάθε τέτοια αντίδραση δεν είναι κάποια παρενέργεια - είναι ο ίδιος σας ο νους ή το ίδιο σας το σώμα που αυτοδιορθώνεται με τη βοήθεια και την υποστήριξη των Ιαμάτων.



ΑΝΘΟΪΑΜΑΤΑ ΜΠΑΧ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ


Τα παιδιά ανταποκρίνονται εξαιρετικά καλά στα ιάματα, συχνά γρηγορότερα από τους ενήλικες, επειδή δεν έχουν το νου που παρεμβάλλει αμφιβολίες. Τα συγκινησιακά τους προβλήματα είναι αρκετά υπαρκτά, αλλά ευτυχώς μόνο επιφανειακά και έτσι η διόρθωσή τους δεν θα πρέπει να είναι τόσο δύσκολη. Το σχο­λικό περιβάλλον έχει αποδειχθεί να είναι μία πολύ τραυματική περίοδος στη ζωή πολλών παιδιών ... οι διαγωνισμοί και οι επι­πτώσεις της αποτυχίας. Η παρότρυνση, οι απειλές, οι απαιτήσεις ή ο επηρεασμός των πιο ευαίσθητων, πιο νέων ή πιο μικρών σε φυσική ανάπτυξη παιδιών από αυτά που είναι προικισμένα με πιο ισχυρές προσωπικότητες και φυσική δύναμη. Η ανάγκη του να είσαι "αποδεκτός" - οδυνηρά ξεμυαλίσματα της ηλικίας που μυστικά δημιουργούν αναταραχές στα εφηβικά μυαλά, σε συν­δυασμό με τόσες άλλες εμπειρίες οι οποίες τείνουν να προκα­λούν μικροζήλιες, φθόνους, προσποίηση, φόβο, νευρικότητα, α­τολμία, δειλία, μίσος, έλλειψη εμπιστοσύνης, Κ.λ.π. - αυτά όλα χρειάζονται κατανόηση και βοήθεια. Τα δύο άκρα - υπερβολι­κός έλεγχος από τους γονείς ή αδιαφορία δεν προσθέτουν παρά ακόμα μία "διμοιρία" στις συγκινησιακές μάχες που ένας νέος πρέπει ν' αντέξει. Το να μεγαλώνεις παιδιά με το σκοπό να γί­νουν ευτυχισμένοι, υγιείς και λογικοί άνθρωποι, είναι μια δου­λειά που όλοι οι γονείς γνωρίζουν ότι είναι πολύ πιο δύσκολη απ' ό,τι φαίνεται επιφανειακά. Τα σημερινά παιδιά απολαμβά­νουν αρκετή ελευθερία για ν' αναπτυχθούν πάνω στις δικές τους γραμμές, ωστόσο αυτή η ελευθερία, κάτι πολύ καλό καθ' εαυτό, μπορεί να δημιουργήσει ένα σωρό προβλήματα εάν δεν κατευ­θυνθεί με σύνεση Η διαδικασία της ανατροφής είναι δύσκολη για μερικά παιδιά κι αυτά που έχουν αυξημένες ανάγκες αποτελούν το 'κοινό' για τα ιάματα του Μπαχ, από τα οποία μπορεί να βοηθηθούν πάρα πολύ. Μπορεί να φαίνεται από τα προηγούμενα ότι τα ευαί­σθητα παιδιά θα έπρεπε να προτιμηθούν στο να πάρουν τα ιάμα­τα σε σχέση με τα άλλα, λόγω του ότι φαίνεται να υποφέρουν ­πράγμα που μπορεί να είναι αλήθεια - αλλά ας μη ξεχνάμε ότι και το θρασύδειλο παιδί, έχει εξίσου ανάγκη βοηθείας, έτσι ώ­στε να μάθει να χρησιμοποιεί τις νοητικές και σωματικές του δυνάμεις προκειμένου να διορθώνει και να υποστηρίζει αντί να φοβερίζει και να καταπιέζει. Ας μην ξεχνάμε επίσης το συχνά "παραμελήμενο" δεύτερο ή μεσαίο παιδί που αισθάνεται παρα­γκωνισμένο, όταν κάποιος νεοφερμένος έλθει στη ζωή. Η αντί­δραση εδώ μπορεί να κυμαίνεται από ζήλια, δυσαρέσκεια, μί­σος, μέχρι το σημείο της αυτολύπησης, μοναξιάς, φόβου ότι δεν το αγαπούν πια, κλπ. κλπ.
Όλο και πιο συχνά ακούμε ότι το σημερινό παιδί είναι "γκρινιά­ρικο" κι ότι συνεχώς αποζητά την προσοχή των άλλων, ή ότι εί­ναι ανυπάκουο, ξεροκέφαλο και δεν σκέφτεται τους άλλους. Ό­λα τα παιδιά είναι έτσι κατά καιρούς, αλλά με λίγη βοήθεια οι πιο θετικές πλευρές της φύσης τους μπορεί να βοηθηθούν να ω­ριμάσουν, και οι δυσάρεστες διαθέσεις να διατηρηθούν σε λογι­κά όρια. Τα παιδιά που τους επιτρέπεται να συμπεριφέρονται σαν τύραννοι στο σπίτι, σπάνια είναι πιο ευτυχισμένα από παι­διά που καταπιέζονται.


Σχετικά με τα ανθοϊάματα Μπαχ και τα παιδιά απόσπασμα από το βιβλίο της Τζούντυ Χάουαρντ:

 «Ένα μικρό παιδί αποφασίζει να ζωγραφίσει ένα σπίτι για τα γενέ­θλια της μητέρας του. Στο μικρό μυαλό του το σπίτι έχει ήδη ζωγρα­φιστεί. Γνωρίζει πώς είναι μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια, το μόνο που μένει είναι να το αποτυπώσει στο χαρτί. Βάζοντας όλες του0 τις δυνάμεις δίνει μορφή στην εικόνα που έχει για το σπίτι. Πρόκει­ται για ένα έργο τέχνης γιατί είναι δημιούργημα αποκλειστικά δικό του, κάθε πινελιά εκφράζει αγάπη για την μητέρα του, κάθε παράθυ­ρο, κάθε πόρτα ζωγραφίζονται με την πεποίθηση ότι εκεί είναι η θέ­ση τους. Ακόμα και αν μοιάζει με αχυρώνα αποτελεί το πιο όμορφο σπίτι που ζωγραφίστηκε ποτέ: πρόκειται για επιτυχία γιατί ο μικρός καλλιτέχνης κατέθεσε ολόκληρη την καρδιά και την ψυχή του, όλο του το 'είναι' στο δημιούργημά του. Αυτό είναι υγεία, αυτό είναι επι­τυχία, ευτυχία και πραγματική φροντίδα. Η Φροντίδα μέσα από αγά­πη με απόλυτη ελευθερία, με τον δικό μας τρόπο.
Αν, όμως, κάποιος ερχόταν και έλεγε: «Γιατί να μη βάλεις ένα πα­ράθυρο εδώ και μια πόρτα εκεί; Και φυσικά, το μονοπάτι του κήπου πρέπει να είναι προς αυτή την κατεύθυνση» το αποτέλεσμα που θα επιφέρει στο παιδί θα είναι η παντελής έλλειψη ενδιαφέροντος για την εργασία. Ίσως το παιδί να χάσει το κέφι του, να εκνευριστεί, να στενοχωρηθεί, και να φοβηθεί να αρνηθεί αυτές τις προτάσεις. Θ' αρχίσει όμως να μισεί την εικόνα και ίσως να τη σκίσει: στην πραγ­ματικότητα, ανάλογα με τον τύπο του παιδιού θα υπάρξει και η ανά­λογη αντίδραση.
Η τελική εικόνα θα είναι ένα αναγνωρίσιμο σπίτι, αλλά δεν θα είναι τέλειο και θα αποτελεί αποτυχία, αφού θα πρόκει­ται για την ερμηνεία των σκέψεων ενός άλλου ατόμου, και όχι του ίδιου του παιδιού. Αυτό είναι ασθένεια, η αντίδραση στην παρέμβα­ση. Αυτό αποτελεί προσωρινή αποτυχία και δυστυχία: και αυτό συμ­βαίνει όταν επιτρέπουμε στους άλλους να παρεμβαίνουν στους στό­χους μας, στη ζωή μας και να εμφυτεύουν στο νου μας την αμφιβο­λία, το φόβο ή την αδιαφορία!»

                                                                            
Παρακάτω δίνεται μια σύντομη περιγραφή των Ανθοϊαμάτων. Περισσότερες πληροφορίες και ανάλυση σχετικά με την χρήση τους μπορεί να βρει ο αναγνώστης στα βιβλία που κυκλοφορούν.

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΙΑΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΜΠΑΧ

1. Agrimony. Κρύβει τα δυσάρεστα συναισθήματα από τον εαυτό του και τους άλλους, πίσω από ένα ψεύτικα χαρούμενο και ανέμελο πρόσωπο. Υποχω­ρεί μέχρι αυτοθυσίας, γιατί φοβάται τον καυγά και θέλει ηρεμία και ειρήνη. Δύ­σκολα εκφράζει τις ανάγκες του ή δέχεται βοήθεια και δώρα. Θέλει να δίνει παρά να παίρνει.

Το ίαμα τον βοηθά να εκφράσει ελεύθερα τα συναισθήματά ,του και να μοιρασθεί το πρόβλημά του με κάποιον που εμπιστεύεται
2. Aspen. Νιώθει ασαφείς, ανεξήγητους αόριστους φόβους, χωρίς γνωστή αιτία, ότι δηλ., κάτι κακό θα συμβεί. Φοβάται το σκοτάδι, έχει εφιάλτες, υπνο­βατεί. θέλει φως για να κοιμηθεί.
Το ίαμα βοηθά στη θεραπεία αλκοολικών, ναρκομανών, κακοποιημένων παιδιών και γυναικών. Φέρνει ασφάλεια και χαλάρωση.

3. Beech. Κριτικάρει τα λάθη των άλλων, χωρίς συμπόνια ή επιείκεια. Εί­ναι υπερόπτης, αδιάλλακτος, στενοκέφαλος και πολύ πειθαρχημένος. Απομο­νώνεται από τους φίλους, λόγω της καυστικής γλώσσας του. Αποδέχεται μό­νο αυτούς που συμφωνούν με τη γνώμη του. Δεν κάνει ποτέ αυτοκριτική και καταπιέζει τα συναισθήματά του.
Το ίαμα βοηθά να νιώσει κατανόηση.
4. Centaury. Έχει αδύναμη θέληση. Δεν μπορεί να πει όχι σε ό,τι του ζη­τούν. Προλαβαίνει τις επιθυμίες τους. Επιτρέπει να τον εκμεταλλεύονται και να τον κατευθύνουν χωρίς να διαμαρτύρεται Φοβάται να φέρει αντίρρηση ή να τσακωθεί. Εύκολα πληγώνεται, υποφέρει και νιώθει κούραση. Γίνεται "χαλί για πάτημα".
 Το ίαμα τον βοηθά να παραμείνει σταθερός στις απόψεις του και να έχει το σεβασμό και την εκτίμηση των άλλων.

5. Cerato. Έχει έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό του, στην κρίση του και στις ικανότητές του. Ζητάει συμβουλές από τους άλλους για να αποφασίσει.
 Το ίαμα βοηθά να εμπιστεύεται την κρίση του.
6. Cherry Plum. Φοβάται ότι θα χάσει τον έλεγχο του εαυτού του και θα κάνει τρομερά πράγματα χωρίς να το θέλει, π.χ. βία στο παιδί του, αυτοκτονία. Έχει ανεξέλεγκτα ξεσπάσματα οργής, θέλει "να τα σπάσει όλα", μένει άυπνος.
Το ίαμα βοηθά στη νυχτερινή ενούρηση των παιδιών, στους πονοκεφά­λους, την αϋπνία, τον πανικό του ασθενούς στο οδοντιατρείο και τους ναρκο­μανείς να αντιμετωπίσουν την εσωτερική τους ταραχή.

7. Chestnut Bud. Δυσκολεύεται να μάθει από τις εμπειρίες της ζωής του λόγω εσωτερικής βιασύνης, έλλειψης παρατηρητικότητας και ενδιαφέροντος
και επαναλαμβάνει τα ίδια λάθη. Το παιδί είναι αφηρημένο και απρόσεκτο, κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη.
Το ίαμα τον ενθαρρύνει να επικεντρωθεί στ παρόν και να μάθει από τις εμπειρίες του.
8. Chicory. Είναι εγωκεντρικό άτομο, υπερπροστατευτικό για τα αγαπημένα του πρόσωπα με κτητική συμπεριφορά. Πληγώνεται και νιώθει αυτολύπηση και πίκρα όταν οι άλλοι είναι αγνώμονες και δεν του δίνουν προσοχή και ανταπόδοση (θυσιαζόμενη μάνα). Μπαίνει στο ρόλο του θύματος-μάρτυρα. Αρρωσταίνει για να κερδίσει την προσοχή.
Το ίαμα βοηθά να απαγκιστρωθεί χωρίς να βιώσει απόρριψη.

9. CIematis. Είναι αφηρημένος, ονειροπόλος, απρόσεκτος, νυσταγμένος απαθής και με αδύναμη μνήμη. Δεν συγκεντρώνεται στο παρόν και ελάχιστα ενδιαφέρεται για το περιβάλλον του. Το μυαλό του ταξιδεύει στις φαντασιώσεις του για να αποφύγει τη σκληρή πραγματικότητα. Δεν καταβάλλει προσπάθεια να γίνει καλά όταν αρρωστήσει.
Το ίαμα βοηθά σε λιποθυμία και στη μελέτη των μαθητών για εξετάσεις, ν επικεντρώσουν την προσοχή τους στο παρόν.
10. Crab Apple. Δεν του αρέσει ο εαυτός του, υπερβάλλει τα ελαττώματα και τις ατέλειες του σώματος ή του χαρακτήρα του. Νιώθει πολύ παχύς βρώμικος με μεγάλη μύτη ή αυτιά. Είναι τελειομανής. Υπερβολικός στην καθαριότητα και στην τάξη.

Το ίαμα βοηθά στην κάθαρση του σώματος και του νου, σε δηλητηρίαση ψυχοφάρμακα, ναρκωτικά, μετά από γενική αναισθησία, αντιβίωση, νηστεία δίαιτα, καταρροή λόγω κρυολογήματος και δερματίτιδα. Τοπική εξωτερική χρήση στο δέρμα για δερματικές παθήσεις η κρέμα Rescue.

11. EIm. Νιώθει πρόσκαιρο, περιστασιακό, αγωνιώδες αίσθημα προσωπικής ανεπάρκειας στα κανονικά του καθήκοντα, λόγω ασυνείδητης τελειομανίας και λιγοψυχίας μπροστά στις μεγάλες απαιτήσεις και ευθύνες της ζωής. Χάνει το κουράγιο του μόνο για λίγο. Έχει υψηλό αίσθημα ευθύνης, φορτώνεται τα πάντα στους ώμους του και εξαντλείται γιατί υπερβαίνει τα όρια τη αντοχής του.

Το ίαμα φέρνει ηρεμία και εμπιστοσύνη στον εαυτό του.
12. Gentian. Νιώθει απαισιοδοξία, αποθάρρυνση, κατάθλιψη, απογοήτευση ή ηττοπάθεια, λόγω δυσάρεστου γεγονότος, π.χ., θάνατος, χωρισμός, ατύχημα, αποτυχία. Εύκολα χάνει το κουράγιο του.

Το ίαμα βοηθά τους μαθητές στις εξετάσεις, στην ανάρρωση ασθενών, τους άνεργους, τους παραμερισμένους ηλικιωμένους γονείς στο σπίτι και στο ξεκίνημα της ανθοθεραπείας ή οποιασδήποτε άλλης θεραπευτικής αγωγής για να διώξει την αμφισβήτηση και απαισιοδοξία.

13. Gorse. Νιώθει απελπισία και απόγνωση. Είναι πεισμένος ότι δεν θα γίνει ποτέ καλά, π.χ., χρόνια αναπηρία, αρρώστια με κακή πρόγνωση ή βεβαρημένη κληρονομικότητα. Δεν έχει πίστη και ελπίδα πως μπορούν να τον βοηθήσουν.

14. Heather. Είναι πολυλογάς. Μιλάει πολύ για τα δικά του προβλήματα ή επιτυχίες και γίνεται κουραστικός. Έχει ανάγκη από παρέα για να πάρει προσοχή, αγάπη και επιβεβαίωση που στερήθηκε στα παιδικά του χρόνια. Είναι κακός ακροατής και δεν ενδιαφέρεται να ακούσει για τα προβλήματα των άλλων
15. Holly. Νιώθει ζήλια, μίσος, καχυποψία, φθόνο και εκδικητικότητα. Υποφέρει πολύ μέσα του. Αισθάνεται πληγωμένος, αδικημένος ή απογοητευμένος και δεν εμπιστεύεται τους άλλους.

Το ίαμα βοηθά σε παιδιά που ζηλεύουν όταν γεννιέται το αδερφάκι τους σε ερωτική απογοήτευση, λόγω εγκατάλειψης ή απιστίας από το σύντροφο, σε σύγκρουση νύφης πεθεράς ή ζευγαριού, σε καρδιοπαθείς που είναι άτομα ανταγωνιστικά και καχύποπτα, σε παρανοϊκές ψυχώσεις και στα τελικά στάδια των χρόνιων ασθενειών. Το ίαμα Holly ανοίγει την καρδιά, διώχνει το φόβο και την καχυποψία και μας ενώνει με τη Θεϊκή αγάπη.

16. Honeysuckle. Η σκέψη του είναι προσκολλημένη στο παρελθόν και δε περιμένει τίποτα θετικό από το παρόν και το μέλλον. Αρνείται να δεχθεί την αλλαγή και να αντιμετωπίσει την τωρινή πραγματικότητα. Νιώθει νοσταλγία, π.χ. για την παλιά γειτονιά, την πατρίδα, τους φίλους, τους γονείς, σαν να μη θέλει να μεγαλώσει και να ενηλικιωθεί. Βοηθά στην αντιμετώπιση θλίψης λόγω θανάτου αγαπημένου προσώπου.

17. Hornbeam. Νιώθει νοητικά κουρασμένος από ανία και έλλειψη ενδιαφέροντος στη ζωή του. Βαριέται να σηκωθεί το πρωί να πάει στη δουλειά γιατί δεν του αρέσει αυτό που κάνει, το θεωρεί αγγαρεία και ρουτίνα.

Το ίαμα βοηθά τους μαθητές που μελετούν πολύ για εξετάσεις, στους κιρσούς, στην απεξάρτηση από τα ναρκωτικά και στα μαραμένα φυτά. Κομπρέσες με το ίαμα ξεκουράζουν τα ερεθισμένα και κουρασμένα μάτια.

18. Impatiens. Είναι βιαστικός και ανυπόμονος. Σκέπτεται και δρα πολύ γρήγορα. Προτιμά να τα κάνει όλα μόνος του χωρίς καθυστέρηση γιατί εκνευρίζεται με τον αργό ρυθμό των άλλων. Μιλά, τρώει και κινείται πολύ γρήγορα Είναι έξυπνος, αυθόρμητος, δραστήριος, παραγωγικός αλλά και αγχώδη' ευέξαπτος και απότομος γιατί δεν του φτάνει ο χρόνος. Θέλει όλα να προχωρούν γρήγορα και καλά. Η υπερένταση μπορεί να εκδηλωθεί σαν ξαφνικό πόνος (κωλικός εντέρου ή νεφρού) κράμπα, εξάψεις, δυσπεψία, κλπ).

Το ίαμα βοηθά πολύ τους μαθητές στα διαγωνίσματα, να έχουν ηρεμία υπομονή και ανεκτικότητα.

19. Larch. Δεν έχει αυτοπεποίθηση. Αισθάνεται κατώτερος από τους άλλου Δεν έχει θάρρος και δεν προσπαθεί να πάρει πρωτοβουλίες στη ζωή του γιατί πιστεύει ότι θα αποτύχει, ενώ είναι ικανός. Νιώθει άχρηστος και ανίκανος και ζει στο περιθώριο, θαυμάζοντας τους άλλους. Αρρωσταίνει για να δικαιολογηθεί για κάτι που έπρεπε να κάνει Μπορεί να δείχνει ανώτερος από τους άλλους για να κρύψει τη δική του αυτοαπόρριψη, που νιώθει όταν έχει μία αποτυχία.

Το ίαμα τον ενθαρρύνει να τολμά και να επιτυγχάνει στόχους που επιθυμούσε.
20. Mimulus. Νιώθει φόβο για γνωστά συγκεκριμένα πράγματα, όπως ένεση, οδοντίατρο, ασθένεια, ατυχήματα, αεροπλάνο, φτώχεια, κλέφτες, πόλεμο, θάνατο, ζώα, μοναξιά, πόνο, γηρατειά, αποτυχία, ύψος, σκοτάδι, ξένους, ταινίες τρόμου, κλπ. Είναι άτολμος, δειλός, συγκρατημένος, φιλήσυχος, ντροπαλός, διστακτικός, μυγιάγγιχτος. Κοκκινίζει εύκολα, κομπιάζει στην ομιλία ιδρώνουν οι παλάμες του και παθαίνει τρακ μπροστά σε πολύ κόσμο. Δε αντέχει τον έντονο φωτισμό, το κρύο, τον θόρυβο, τον καυγά με δυνατές φωνές και το θυμό. Φοβάται να μείνει μόνος αλλά και η παρουσία των άλλων το εκνευρίζει Αρρωσταίνει με πονοκέφαλο, κυστίτιδα, πυρετό ή κωλικό όταν πρέπει να αντιμετωπίσει πράγματα που φοβάται.
 Το ίαμα τον γεμίζει με θάρρος.

21. Mustard. Νιώθει μελαγχολία, έντονη κατάρρευση, μαύρη κατάθλιψη χωρίς φανερή αιτία, που έρχεται και φεύγει ξαφνικά. Γίνεται εσωστρεφής, χάνει το κέφι και το ενδιαφέρον του για τη ζωή. Γίνεται μίζερος, δύσθυμος, πιο ευσυγκίνητος και παθητικός. Αισθάνεται αποκομμένος από τη φυσιολογική ζωή.

Το ίαμα βοηθά ανθρώπους που έχουν καταπιέσει το θυμό τους στο παρελθόν. Διαλύει το σκοτάδι και φέρνει χαρά στη ζωή τους, βρίσκοντας διέξοδο στη απελπισία τους.

22. Oak. Είναι άνθρωποι δυνατοί, ακούραστοι, υπεύθυνοι, αγωνίζονται σκληρά χωρίς να χάνουν την ελπίδα και να σταματούν την προσπάθεια όταν' συναντούν εμπόδια και δυσκολίες. Κρύβουν την κούραση και την αδυναμία τους, ενώ δύσκολα ζητούν βοήθεια από άλλους όταν εξαντλείται η αντοχή τους. Σπάνια ξεκουράζονται, χαλαρώνουν ή διασκεδάζουν. Έχουν υπεράνθρωπη αντοχή, φοβερή δύναμη θέλησης, κουράγιο και αφοσίωση στο καθήκον και υψηλά ιδανικά. Στηρίζουν ολόκληρη την οικογένεια αγόγγυστα. Έτσι οδηγούνται σιγά-σιγά σε μία ξαφνική σωματική και νευρική κατάρρευση.

Το ίαμα ξαναδίνει τη χαμένη δύναμη και υπομονή.
23. Olive. Νιώθει ολική εξάντληση σώματος, νου και πνεύματος, όπως μετά από τοκετό, φροντίδα μωρού ή ασθενούς, χωρίς ξεκούραση και επαρκή ύπνο μετά από μακροχρόνια αρρώστια, υπερβολική εργασία ή μετά από μια δύσκολη σχέση. Νιώθει χωρίς αποθέματα ενέργειας. Στο ιατρικό τσεκ-απ ίσως φανού" δείγματα κακής λειτουργίας των νεφρών, του εντέρου, του στομάχου, κλπ.

Το ίαμα Olive δυναμώνει το σώμα, το νου και την ψυχή. Βοηθά στην ανάρρωση ασθενών και στην αποτοξίνωση των αλκοολικών.
24. Pine. Νιώθει ενοχές και κατηγορεί τον εαυτό του για τα λάθη του. Νοιώθει υπεύθυνος ακόμη και για τα λάθη των άλλων. Ταπεινώνεται υπερβολικά ή χαμογελάει παρακαλεστικά όταν διεκδικεί τα δικαιώματά του. Μπορεί να θεωρεί τη σεξουαλικότητα αμαρτία. Δουλεύει σκληρά, περιμένοντας την τιμωρία του για τα λάθη που έκανε στο παρελθόν. Πιστεύει πως δεν αξίζει την αγάπη και δυσκολεύεται να την δεχθεί. Αναπτύσσει μαζοχιστική συμπεριφορά.
Το ίαμα τον απελευθερώνει από τις τύψεις.

25. Red Chestnut. Ανησυχεί ή φοβάται ότι κάτι κακό θα συμβεί στα αγαπημένα του πρόσωπα στα οποία έχει προσκόλληση και τα υπερπροστατεύει μέχρι αυτοθυσίας. Νοιάζεται για την υγεία και ασφάλεια της οικογένειάς του. Είναι αλτρουιστής, δεν ανησυχεί για τον εαυτό του και τις ανάγκες του.

Το ίαμα βοηθά τους γονείς που ανησυχούν πολύ και δεν κοιμούνται μέχρι να επιστρέψει στο σπίτι η έφηβη κόρη τους. Σκέπτονται ότι κάτι κακό έχει συμβεί και μένουν άυπνοι.

26. Rock Rose. Παραλύει από έντονο φόβο, τρόμο ή πανικό γιατί βλέπει να απειλείται η ζωή του, π.χ., από σεισμό, αυτοκινητιστικό δυστύχημα, ξαφνική ασθένεια, εγχείρηση, εφιάλτη στον ύπνο, λιποθυμία, κλπ. Νιώθει αβοήθητη χωρίς ελπίδα σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Νομίζει ότι στο στομάχι του υπάρχει μία πέτρα. Δεν μπορεί να μιλήσει, να δει, να ακούσει.
Το ίαμα αποτελεί συστατικό του Rescue Remedy και δίνεται κάθε φoρά που καλούμε τις πρώτες βοήθειες (166) στον ασθενή και στους πανικόβλητοι συγγενείς του, γιατί φέρνει θάρρος και δύναμη.

27. Rock Water. Απορρίπτει και καταπιέζει τις προσωπικές σωματικές ή συναισθηματικές ανάγκες του. Είναι σκληρός αφέντης του εαυτού του. Αυτοπεριορίζεται σύμφωνα με τα πιστεύω του. Είναι δογματικός, στεγνός και άκαμπτος σωματικά και πνευματικά. Δεν επιτρέπει στον εαυτό του να χαρεί τη ζωή Επιθυμεί να νεκρώσει το σώμα του και τη σεξουαλικότητά του, γιατί νομίζει ότι έτσι θα εξελιχθεί πνευματικά. Αφοσιώνεται στα καθήκοντά του. Υποφέρει πίσω από το πρόσωπο της τελειότητας με ένταση στους μυς και αρθρώσεις. Eπιδιώκει να είναι το καλό παράδειγμα, ενώ ο ίδιος είναι δυστυχισμένος.
Το ίαμα τον βοηθά να αποδέχεται τις ανάγκες του.

28. Scleranthus. Νιώθει αμφιταλάντευση και αναποφασιστικότητα. Παίρνει απόφαση και αμέσως μετά μετανιώνει, με επακόλουθο μεγάλο εκνευρισμό και ανησυχία, πονοκέφαλο, αϋπνία ή ναυτία μόλις ξυπνήσει το πρωί. Οι διαθέσεις του αλλάζουν πολύ γρήγορα, τη μία στιγμή είναι χαρούμενος, δραστήριος, ευτυχισμένος και την άλλη απελπισμένος, απαθής και κακοδιάθετος. Το κλάμα και το γέλιο, η πείνα και η ανορεξία, η δυσκοιλιότητα και η διάρροια, ο πυρετός και η υποθερμία εναλλάσσονται λόγω έλλειψης νοητικής και ενεργειακής ισορροπίας. Φαίνεται ασταθής χαρακτήρας και δεν εμπνέει σιγουριά στους άλλους. Δεν ζητά βοήθεια για να δώσει λύση στα προβλήματά του.

Το ίαμα βοηθά πολύ τα ζευγάρια που δεν έχουν καλή σχέση, που δεν διανοούνται να χωρίσουν, αλλά και ονειρεύονται να είναι ελεύθερα. Χρήσιμο στη ναυτία, κατά την εγκυμοσύνη και τα ταξίδια, στην απόφαση για επιλογή συντρόφου, επαγγέλματος, απόκτησης παιδιών.

29. Star of Bethlehem. Ανακουφίζει και καταπραΰνει το φόβο, τον πόνο και τη θλίψη που νιώθει ο άνθρωπος που βίωσε ένα μεγάλο σωματικό, νοητικό ψυχικό σοκ, π.χ., διαζύγιο, ατύχημα, σεισμός, τρόμαγμα.

Το ίαμα βοηθά το νεογέννητο να ξεπεράσει το σοκ της γέννησής του και να προσαρμοσθεί στο νέο περιβάλλον. Σαν ιδιοσυγκρασιακό ίαμα το χρειάζεται εκείνος που αναστατώνεται υπερβολικά με το παραμικρό ερέθισμα, μοιάζει μουδιασμένος, κρατά την αναπνοή του και μιλά πολύ σιγά. Βοηθά στη θεραπεία των ναρκομανών και των αλκοολικών.

30. Sweet Chestnut. Νιώθει αβάσταχτη, υπερβολική εσωτερική νοητική αγωνία, απελπισία και απόγνωση. Νομίζει ότι έχει φθάσει στα όρια της αντοχής το και θα καταρρεύσει ή θα καταστραφεί. Δεν ελπίζει σε βοήθεια από άλλους και απομονώνεται πλήρως. Κρύβει την αγωνία του και την απόλυτη σύγχυση του νου του. Αισθάνεται χαμένος μέσα του και ένα ατελείωτο χάος τριγύρω του.

Το ίαμα βοηθά σε δύσκολες στιγμές και σε κρίσιμες καμπές της ζωής (χωρισμός, αρρώστια, κλπ), να προχωρήσουμε σε νέα στάδια πνευματικής εξέλιξης και αναγέννησης.

31. Vervain. Νιώθει υπερβολικό ενθουσιασμό και υπερένταση, προσπαθώντας να πείσει τους άλλους για τις ιδέες, τα ιδανικά του και τις χρήσιμες γνώσεις του για να τους "σώσει". Έχει ένα ιεραποστολικό ζήλο να βοηθά τους ανθρώπους και να κάνει χρήσιμα πράγματα. Ο φανατισμός του τον κάνει ευέξαπτo και νευρικό. Στεναχωριέται πολύ και καταρρέει όταν δεν γίνεται πιστευτός. Η έξαψη που νιώθει τον εμποδίζει να χαλαρώσει και να κοιμηθεί. Υποφέρει από πόνους μυών, ματιών και κεφαλαλγίες.

Το ίαμα βοηθά τους μαθητές στις εξετάσεις που μένουν άυπνοι από υπερένταση., να χαλαρώσουν.

32. Vine. Έχει την τάση να ασκεί την εξουσία αυταρχικά, με κυριαρχία και αδιαλλαξία, περιμένοντας τυφλή υπακοή. Είναι ικανό και φιλόδοξο άτομο. Αγωνίζεται για απόκτηση δύναμης και εξουσίας. Κολακεύει τους ανώτερούς του, ενώ φοβερίζει τους κατώτερούς του και τους κυβερνά. Είναι αυστηρό, και άκαμπτος πατέρας στο σπίτι, το σκληρό και άσπλαχvo αφεντικό, δικτάτορας, κλπ. Εύκολα γίνεται αρχηγός ή διευθυντής και ελέγχει τους άλλους γιατί έχει το χάρισμα της γρήγορης σκέψης, του θάρρους και της λήψης αποφάσεων χωρίς δισταγμό με επιτυχία. υπερηφανεύεται για την ικανότητά του να δίνει λύσεις στα προβλήματα και να καθοδηγεί επιτυχώς τους άλλους. Μας καταπιέζει η ίδια η παρουσία του, ο τόνος της φωνής του, Το ύφος ή το βλέμμα του. Ο τύπος Centaury είναι θύμα γονιού Vine.

Το ίαμα βοηθά στη μεταμόρφωσή του σε άξιο καθοδηγητή με κατανόηση και αγάπη.
33. Walnut. Είναι το ίαμα που βοηθά στις μεταβατικές περιόδους της ζωής, ώστε να προσαρμοστούμε σε μια νέα δουλειά, νέα κατάσταση ή νέο περιβάλ­λον, π.χ., αρχή σχολείου, γάμος, εγκυμοσύνη, γέννηση, οδοντοφυΐα, εφηβεία, κλιμακτήριο, μετανάστευση, συνταξιοδότηση, κόψιμο τσιγάρου, αναπηρία, εγ­κεφαλική συμφόρηση, κλπ. Ιδιοσυγκρασιακά ο τύπος Walnut δυσκολεύεται να πάρει τη μεγάλη απόφαση στη ζωή του και να αφήσει όλες τις επιρροές τρίτων από το παρελθόν του (π.χ., γονείς, δάσκαλοι).

34. Water Violet. Είναι υπερήφανος, απόμακρος, αυτάρκης, επιφυλακτικός και υπεροπτικός. Επιθυμεί να μένει μόνος του χωρίς παρέα, ακόμη και όταν εί­ναι άρρωστος. Είναι ικανός, έξυπνος, εργατικός, ήσυχος, πολύ ανεξάρτητος και αυτάρκης. Οι άλλοι τον θαυμάζουν και τον εκτιμούν, τον θεωρούν τέλειο και ανώτερό τους και του ζητούν τη βοήθειά του. Όταν έχει δυσκολίες στη ζω­ή του δεν μπορεί και δεν καταδέχεται να κλάψει ή να ζητήσει βοήθεια λόγω της υπερηφάνειάς του. Δύσκολα εκφράζει τα συναισθήματά του, νιώθει ένταση και σφίξιμο στο σώμα του, κράμπες στους μυς και αρθρίτιδα. Η προσωπικότητά του σιγά-σιγά παγώνει και οδηγείται στην πλήρη απομόνωση.

Το ίαμα βοηθά σε ψυχωτικά άτομα, μοναχικά, φευγάτα που ζουν στον κό­σμο τους να γίνουν πιο φιλικά.
35. White Chestnut. Το κεφάλι του είναι γεμάτο από άχρηστες σκέψεις, νο­ητικές συζητήσεις και φιλονικίες που δεν τον αφήνουν να κοιμηθεί. Νιώθει κουρα­σμένος την ημέρα με πονοκέφαλο στο μέτωπο και πάνω από τα μάτια. Το μυαλό του είναι μπερδεμένο γιατί σκέφτεται πολύ εγκεφαλικά. Οι ιδέες και οι σκέψεις "πετάνε" στο νου του σαν ακατάστατα χαρτιά πάνω σε ένα γραφείο. Δεν μπορεί να διαχωρίσει τα σημαντικά από τα ασήμαντα και να βάλει τάξη στη ζωή του.

Το ίαμα βοηθά πολύ στη μελέτη μαθητών, στο διαλογισμό και στην αϋπνία, γιατί φέρνει γαλήνη στο νου.

36. Wίld Oat. Είναι άτομο φιλόδοξο, χαρισματικό, με πολλές ικανότητες και ταλέντα, αλλά δυσκολεύεται να βρει το σκοπό της ζωής του και να ασχοληθεί με κάποιο επάγγελμα που να τον ικανοποιεί. Θέλει να χαρεί τη ζωή, να την απολαύσει με το δικό του τρόπο. Αλλάζει συντρόφους ή επαγγέλματα χωρίς να νιώθει ικανοποίηση. Αναπτύσσει ένα φόβο και απέχθεια για κάθε είδους δέ­σμευση. Δυσκολεύεται να ενταχθεί στην κοινωνία.

Το ίαμα βοηθά στον επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων, στην επιλο­γή συντρόφου, σε κρίσιμες καμπές στη ζωή που χρειάζεται να ληφθούν σημα­ντικές αποφάσεις καριέρας και σε κρίση της μέσης ηλικίας.

37. Wίld Rose. Έχει εγκαταλείψει κάθε προσπάθεια να κάνει θετικές αλλα­γές στη ζωή του και κάθεται απαθής, αδιάφορος, κουρασμένος, κενός χωρίς να παραπονιέται. Φυτοζωεί παθητικά χωρίς να νιώθει χαρά και ικανοποίηση στη ζωή του. Δείχνει να μη στεναχωριέται για την κατάστασή του. Αποδέχεται τη μοίρα του, π.χ., μία χρόνια ασθένεια, μία ανιαρή εργασία ή μία μονότονη ζωή. Αδυνατεί να παραδεχτεί πως η δική του έλλειψη ενδιαφέροντος και η απάθεια εμποδίζουν κάθε αλλαγή προς το καλύτερο.
 Το ίαμα βοηθά να ανανεώσει το ζήλο του για τη ζωή.
38. Wίllow. Νιώθει πικρία, αυτολύπηση, μνησικακία, μιζέρια και κατηγορεί
τους άλλους για τις κακοτυχίες του. Πιστεύει ότι είναι το θύμα και ότι τον έχουν αδικήσει στη ζωή του. Δεν παίρνει την ευθύνη της δικής του πραγμα­τικότητας. Δεν λέει ποτέ ευχαριστώ σε ό,τι του προσφέρουν, ούτε νιώθει την ανάγκη να ανταποδώσει. Γίνεται δύστροπος, απαισιόδοξος και ευερέθιστος. Φθονεί την καλή μοίρα, την υγεία, την επιτυχία και την ευτυχία των άλλων αν­θρώπων και επιθυμεί να τους την διαταράξει. Τρώγεται με τα ρούχα του. Μέ­νει απομονωμένος και πικρόχολος σαν ένα ηφαίστειο που βγάζει καπνό, αλλά δεν εκρήγνυται ποτέ. Υποφέρει συχνά από χολολιθίαση και κατάθλιψη.

Το ίαμα διαλύει τη διάθεση της μεμψιμοιρίας.

39. Rescue Remedy. Είναι το ίαμα της διάσωσης, για πρώτες βοήθειες σε επείγουσες καταστάσεις, όπως λιποθυμία, ξαφνικές άσχημες ειδήσεις (θάνα­τος), ατύχημα, τοκετός, έντονος σωματικός ή ψυχικός πόνος, άγχος για εξε­τάσεις, φόβος για οδοντίατρο, ένεση, εγχείρηση, τραύματα, εγκαύματα, ταξί­δι με αεροπλάνο, διάλεξη σε δημόσιο χώρο, αναζήτηση νέας δουλειάς, απόλυ­ση, σεισμό, πόλεμο, ναυάγιο, κλπ.
Είναι διάλυμα 5 ιαμάτων:
- Star of ΒethΙehem για το σοκ και το ενεργειακό τραύμα,
- Cherry Plum για το φόβο να χάσει τον έλεγχο του νου του,
- Clematis για τη λιποθυμική κατάσταση απώλειας των αισθήσεων, τη ζάλη
και το αίσθημα σωματικής εγκατάλειψης,
- Impatiens για την ένταση και την ανυπομονησία και
- Rock Rose για τον τρόμο και τον πανικό.
Είναι το πιο γνωστό και το περισσότερο χρησιμοποιημένο ίαμα γιατί σώζει
ζωές μέχρι να φθάσουν οι πρώτες ιατρικές βοήθειες.

Το Rescue Remedy εν γένει χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις έ­κτακτης ανάγκης και ανακουφίζει και καθησυχάζει όσους αντι­μετωπίζουν αγχωτικές καταστάσεις (π.χ. το άκουσμα συνταρα­κτικών γεγονότων, επίσκεψη στον οδοντίατρο, θάνατος προσφι­λούς προσώπου, εναγώνιες καταστάσεις κάθε είδους, συνεντεύ­ξεις, εκνευρισμός λόγω εξετάσεων κλπ.). Σε τέτοιες περιπτώ­σεις, θα μας βοηθήσει το να πάρουμε 4 σταγόνες σ' ένα ποτηρά­κι νερό ή οποιοδήποτε άλλο ποτό είναι βολικό, το οποίο το πί­νουμε γουλιά -γουλιά μέχρι να ηρεμήσουμε. Αν δεν υπάρχει κα­νένα υγρό διαθέσιμο, ή αν το άτομο δεν είναι σε θέση να πάρει τις σταγόνες απ' το στόμα, τότε υγραίνουμε με το ίαμα τα χείλη, τους κροτάφους, τους καρπούς ή την περιοχή πίσω από τι αυτιά του. Όπως με την Κρέμα Διάσωσης (Rescue Cream), έτσι και το υγρό Ίαμα Διάσωσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ε­ξωτερικές επαλείψεις σε εγκαύματα, τσιμπήματα, δαγκώμα­τα, κλπ.

Ειρήνη, Αγάπη, Αρμονία